Vyberte stránku

Ochrana osobních údajů, zkráceně GDPR

je nedílnou součástí práva na respektování soukromého života, které je jedním ze základních práv a svobod zaručených Ústavou Slovenské republiky.

Naše advokátní kancelář respektuje soukromí každého jednotlivce a vzhledem k tomu, že poskytování právních služeb zahrnuje zpracování osobních údajů, vypracovali jsme podmínky pro ochranu osobních údajů fyzických osob v souladu s nařízením GDPR a ustanoveními zákona o ochraně osobních údajů.

Účelem ochrany osobních údajů je chránit každého před neoprávněným zasahováním do jeho soukromého a rodinného života a před shromažďováním, zveřejňováním nebo jiným zneužitím jeho osobních údajů.

Pravidla a podmínky pro zpracování osobních údajů jsou stanovena zákonem č. 18/2018 Sb. o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně osobních údajů“), s cílem zajistit výše uvedená ústavní práva.

Účelem zákona o ochraně osobních údajů je sladit vnitrostátní právní systém ochrany osobních údajů s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) a zároveň provádí směrnici Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/680 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů příslušnými orgány pro účely prevence, jejich vyšetřování, odhalování nebo stíhání nebo výkonu trestních sankcí a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení rámcového rozhodnutí Rady 200/977/SVV, do právního řádu Slovenské republiky (dále jen „GDPR“).

Slovenská advokátní komora jako nezávislá samosprávná profesní organizace sdružující advokáty ve Slovenské republice vypracovala Kodex chování pro zpracování osobních údajů advokáty (dále jen „kodex chování“), který byl schválen Úřadem pro ochranu osobních údajů Slovenské republiky rozhodnutím č. 00676/2018-Os-9 ze dne 4. prosince 2018, který se vztahuje na všechny advokáty zapsané v seznamu advokátů vedeném Slovenskou advokátní komorou, a tedy i na naši advokátní kancelář jako správce. Hlavním účelem Kodexu chování je podpora vztahů mezi advokáty a jejich klienty, jakož i zvýšení a posílení transparentnosti advokátních kanceláří při zpracování osobních údajů v rámci poskytování právních služeb každou advokátní kanceláří. Naše advokátní kancelář jako správce osobních údajů je tímto kodexem chování plně vázána.

Kdo zpracovává vaše osobní údaje (správce)

Obchodní název:             Okenica & Co. s. r. o.

Sídlo:                                  Pražská 11, 811 04 Bratislava – mestská časť Staré Mesto

IČO:                                    36 866 512

Zápis v OR:                        Mestský súd Bratislava III, odd. Sro, vložka č.: 62478/B

Advokátní kancelář Okenica & Co. s. r. o. (dále také „OSCo.“) ve své funkci správce zpracovává vaše osobní údaje svým jménem v souladu se zásadami stanovenými v § 9 až 13 zákona o ochraně osobních údajů a čl. 5 GDPR, a to výlučně zákonným způsobem, spravedlivě a transparentně ve vztahu k subjektu údajů a v souladu s dobrými mravy, aby byl splněn účel zpracování osobních údajů.

Odpovědnou osobou v naší advokátní kanceláři je: JUDr. Dominik Okenica, osco@osco.sk

Proč zpracováváme vaše osobní údaje

Advokátní kancelář OSCo, zastoupená našimi advokáty v pozici provozovatele, je při poskytování právních služeb vázána několika omezeními vyplývajícími z právních předpisů týkajících se výkonu advokacie. Jako advokátní kancelář zpracováváme osobní údaje našich klientů a dalších fyzických osob v rozsahu nezbytném pro splnění účelu výkonu advokacie. Podle zákona č. 586/2003 Sb. o výkonu advokacie a o změně zákona č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání (zákon o živnostenském podnikání), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o výkonu advokacie“), jsme vázáni mlčenlivostí a nejsme povinni poskytovat informace o zpracování osobních údajů, umožňovat přístup k osobním údajům nebo je předávat, pokud by takové jednání mohlo vést k porušení povinnosti mlčenlivosti advokáta a porušení povinnosti zachovávat důvěrnost informací.

Zpracování osobních údajů je z naší strany nezbytné zejména proto, abychom mohli:

  • poskytovat právní služby našim klientům a vykonávat právní činnost v souladu s platnými zákony, včetně vymáhání, vymáhání a obhajoby právních nároků našich klientů;
  • plnění různých právních, profesních a smluvních povinností (např. daňových a účetních povinností, povinností v oblasti ochrany proti praní špinavých peněz a terorismu, povinností v oblasti ochrany osobních údajů),
  • uzavírání a plnění smluv mezi námi a našimi klienty nebo jinými smluvními a obchodními partnery,
  • chránit oprávněné zájmy nás, našich klientů a dalších osob,
  • plnit účel, ke kterému jsme od vás získali výslovný souhlas.

Jak shromažďujeme vaše osobní údaje

Osobní údaje obvykle získáváme přímo od vás, subjektu údajů. V takových případech je poskytnutí vašich osobních údajů dobrovolné.

Abychom mohli poskytovat právní služby, je nezbytné mít k dispozici všechny osobní údaje potřebné k identifikaci našich klientů. Pokud nám klient neposkytne potřebné osobní údaje, bude naše schopnost poskytovat relevantní a vysoce kvalitní právní služby výrazně omezena. V skutečně nezbytných případech je také možné získat osobní údaje našich klientů z veřejně dostupných zdrojů nebo od příslušných orgánů veřejné moci.

Pokud je pro účely zpracování nezbytné získat osobní údaje fyzické osoby, která není naším klientem, nejčastěji získáváme potřebné osobní údaje od našich klientů nebo z jiných veřejných či právních zdrojů, například na základě žádosti u orgánů veřejné moci, získáním důkazů ve prospěch klienta, výpisy z veřejných rejstříků, nahlížení do správních, soudních nebo jiných spisů či rejstříků vedených orgány veřejné moci atd. V takovém případě jsme v souladu s naším zákonným oprávněním a povinností podle zákona o advokacii oprávněni získat osobní údaje o vás bez vašeho vědomí a dokonce i proti vaší vůli.

Jaké osobní údaje zpracováváme

Osobní údaje jsou veškeré informace týkající se identifikované nebo identifikovatelné fyzické osoby (dále jen „subjekt údajů“); identifikovatelná fyzická osoba je osoba, kterou lze přímo či nepřímo identifikovat, zejména odkazem na identifikátor, jako je jméno, příjmení, identifikační číslo (rodné číslo, datum narození, číslo občanského průkazu, titul), údaje o poloze, online identifikátor nebo odkazem na jeden nebo více faktorů specifických pro fyzickou, fyziologickou, genetickou, mentální, ekonomickou, kulturní nebo sociální identitu této fyzické osoby; některé údaje, jako je e-mailová adresa a telefonní číslo, mohou, ale nemusí být osobními údaji. Záleží na tom, zda na jejich základě nebo na základě jejich kombinace je možné přímo nebo nepřímo identifikovat fyzickou osobu. Totéž platí pro telefonní čísla.

Osobní údaje zahrnují také údaje, které lze použít k identifikaci osoby prostřednictvím třetích stran. Mezi další osobní údaje patří: fotografie, trvalé bydliště v souvislosti se jménem a příjmením, otisk prstu, hlas, číslo účtu, údaje o poloze, informace o věku, pohlaví, sexuální orientaci, zdravotním stavu, pokud je lze přiřadit konkrétní fyzické osobě.

Zpracování zvláštních kategorií osobních údajů – zpracování osobních údajů odhalujících rasový nebo etnický původ, politické názory, náboženské nebo filozofické přesvědčení nebo členství v odborech a zpracování genetických údajů, biometrické údaje za účelem jedinečné identifikace fyzické osoby, údaje týkající se zdraví nebo údaje týkající se sexuálního života nebo sexuální orientace fyzické osoby. Zpracování těchto kategorií osobních údajů je možné pouze v případě, že je to nezbytně nutné, za předpokladu, že jsou zajištěna odpovídající záruky pro práva a svobody subjektu údajů, a pouze v případě, že subjekt údajů výslovně a prokazatelně poskytl tyto zvláštní kategorie osobních údajů (výslovný souhlas).

Za jakým účelem a na jakém právním základě zpracováváme vaše osobní údaje?

Účel zpracování Právní základ

 

Související právní předpisy Doba spracúvania
Poskytování právních služeb

(výkon povolání)

Plnění právní povinnosti podle čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR
(v souvislosti se zvláštními kategoriemi osobních údajů to může zahrnovat dodatečné podmínky podle čl. 9 odst. 2 písm. f) GDPR),
§ 18 odst. 6 zákona o advokacii
Zákon o advokacii, pravidla advokátní komory, občanský zákoník, obchodní zákoník Počas existencie zmluvy s klientom.

Do ukončenia plnenia práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvného, predzmluvného vzťahu a do uplynutia aplikovateľných premlčacích, prekluzívnych, reklamačných, uschovacích a iných obdobných lehôt, a to do uplynutia poslednej z týchto lehôt

Skartačná lehota klientskeho spisu je 10 rokov a plynie odo dňa, keď sú splnené všetky podmienky pre uloženie spisu do archívu.

Poskytování jiných služeb než právních služeb

(zaručená konverze, RPVS, KUV atd.)

Dodržování právní povinnosti podle čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR,
nebo dodržování právní povinnosti podle čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR
Zákon o registru partnerů veřejného sektoru,
Zákon o elektronické veřejné správě,
Občanský zákoník,
Obchodní zákoník,
Zákon o pronájmu nebytových prostor,
Nařízení GDPR,
Po dobu trvání smlouvy s klientem

Po ukončení smlouvy 10 let po ukončení smlouvy s klientem.

Údaje o skutečném majiteli po dobu 5 let od data ukončení statusu skutečného majitele v příslušné obchodní společnosti, pokud tyto údaje nejsou součástí ověřovacího dokumentu dostupného na internetu.

Zajištění souladu s právními předpisy a předpisy Slovenské advokátní komory Dodržování právní povinnosti podle čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR,
oprávněný zájem právníků nebo třetích stran podle čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR,
veřejný zájem podle čl. 6 odst. 1 písm. e) GDPR nebo
obhajoba právních nároků podle čl. 9 odst. 2 písm. f) GDPR
Zákon o advokacii,
Pravidla advokátní komory,
Zákon o ochraně před legalizací výnosů z trestné činnosti,
Zákon o oznamování protispolečenské činnosti,
Nařízení GDPR
Po dobu trvání smlouvy s klientem

Po skončení smlouvy 10 let po skončení smlouvy s klientem.

Účely související s ochranou oprávněných zájmů Oprávněné zájmy právníků nebo třetích stran podle čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR Nařízení GDPR,
Občanský zákoník,

Obchodní zákoník,
Trestní zákoník,

Trestní řád,
Občanský soudní řád,

Občanský řád pro nesporné věci,

Správní řád,

Správní zákoník,

Zákon o přestupcích

Po dobu nezbytnou k poskytnutí odpovědi
Statistické účely, archivační účely ve veřejném zájmu a účely historického a vědeckého výzkumu

(záznamy o příchozí a odchozí korespondenci, včetně elektronické korespondence)

Článek 89 GDPR,
splnění právní povinnosti podle čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR
Zákon o archivech a registrech Po skončení smlouvy, 10 let od skončení smlouvy s klientem.
Lidské zdroje a mzdy

(včetně procesů výběru zaměstnanců)

Dodržování právní povinnosti podle čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR,
oprávněný zájem podle čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR nebo
plnění smlouvy podle čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR (v souvislosti se zvláštními kategoriemi osobních údajů to může zahrnovat další podmínky podle čl. 9 odst. 2 písm. b) GDPR)

oprávněný zájem subjektu údajů podle čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR (zajištění výběru zaměstnanců),
opatření před uzavřením smlouvy podle čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR,
souhlas subjektu údajů podle čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR

Zákoník práce,

zákon o advokacii,
zákon o sociálním pojištění,

zákon o zdravotním pojištění,

zákon o důchodovém pojištění a
další specifické předpisy

Zaměstnanci na základě smlouvy po dobu trvání pracovního poměru a po dobu 10 let po skončení pracovního poměru

Po dobu trvání výběrového řízení

Po dobu 1 měsíce po skončení výběrového řízení, pokud uchazeč nebyl úspěšný, nebo od udělení souhlasu, pokud byl udělen mimo výběrové řízení, nebo do odvolání souhlasu

Účely účetnictví a daní Splnění právní povinnosti podle čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR Zvláštní předpisy v oblasti účetnictví a daňové správy Po dobu 10 let od roku, ke kterému se vztahují
Marketingové účely

(prezentace advokátní kanceláře v online prostředí prostřednictvím jejích webových stránek)

Souhlas subjektu údajů podle čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR nebo oprávněný zájem právníků nebo třetích stran podle čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR Zákon o advokacii,
Zákon o elektronických komunikacích,
Zákon o reklamě,
Zákon o ochraně spotřebitele, Občanský zákoník
Pokud je souhlas udělen, po dobu až do jeho odvolání

Po dobu trvání oprávněného zájmu

Bezpečnost sítě

(monitorování činnosti pracovních počítačů, zálohování, zaznamenávání dat za účelem zajištění bezpečnosti a zabezpečení sítě)

Oprávněný zájem podle čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR Zákon o advokacii,
Zákon o elektronických komunikacích,
Zákon o ochraně spotřebitele,
Občanský zákoník
Dokud existuje oprávněný zájem

Ve výjimečných případech můžeme jako správce zpracovávat osobní údaje subjektu údajů na základě souhlasu subjektu údajů, pokud byl takový souhlas udělen v konkrétním případě a v rozsahu uděleného souhlasu.

Jaké oprávněné zájmy sledujeme při zpracování osobních údajů?

Naše advokátní kancelář může zpracovávat vaše osobní údaje na základě čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR, tj. zpracování osobních údajů na základě tzv. oprávněných zájmů, přičemž naším oprávněným zájmem je především ochrana našich práv, vymáhání právních nároků a výkon naší obchodní činnosti.

 

Je také v zájmu naší advokátní kanceláře poskytovat našim klientům, zaměstnancům a osobám navštěvujícím naši advokátní kancelář ochranu důvěrnosti projevu, jejich majetku a bezpečnosti. Zajišťujeme také ochranu dokumentů našich klientů před neoprávněným zásahem a přístupem neoprávněných osob.

Komu předáváme vaše osobní údaje – příjemci

Osobní údaje našich klientů a dalších subjektů údajů předáváme pouze v odůvodněných případech, pouze v nezbytném rozsahu a vždy při zachování důvěrnosti následujícím příjemcům:

 

  • v nezbytném rozsahu našim zaměstnancům zapojeným do poskytování právních služeb
  • v nezbytném rozsahu osobám, kterým svěřujeme výkon jednotlivých právních služeb, zastupujícím nebo spolupracujícím advokátům,
  • v nezbytném rozsahu našim účetním poradcům jako zprostředkovatelům,
  • v nezbytném rozsahu našim smluvním partnerům, poskytovatelům IT služeb, poskytovatelům softwaru a podpory, včetně jejich zaměstnanců, které potřebujeme pro každodenní chod naší advokátní kanceláře a realizaci smluvních vztahů (Microsoft Server Exchange, Detect, Praetor, Websupport, Webmin, (např. LinkedIn, Facebook, Mailchimp, FINEAL atd.),
  • v nezbytném rozsahu státním institucím, jiným příslušným orgánům veřejné moci, kterým poskytujeme osobní údaje subjektů údajů, které jsou ze zákona povinny tyto osobní údaje poskytovat, nebo pokud je to nezbytné k ochraně našich oprávněných zájmů (např. soudy, daňové úřady, orgány činné v trestním řízení atd.),
  • v nezbytném rozsahu poštovním společnostem, kurýrním společnostem nebo jiným osobám poskytujícím poštovní služby nebo provádějícím doručování,
  • v nezbytném rozsahu Slovenské advokátní komoře (v případě disciplinárního řízení),
  • v nezbytném rozsahu Úradu na ochranu osobních údajů Slovenské republiky.

Pokud využíváme služeb zprostředkovatelů, kteří jsou pověřeni zpracováním osobních údajů jménem naší advokátní kanceláře, jako správce spolupracujeme pouze s prostředníky, kteří přijali vhodná technická a bezpečnostní opatření, aby důkladně splnili požadavky na ochranu osobních údajů pro bezpečné zpracování osobních údajů každého subjektu údajů.

Upozorňujeme, že ačkoli máme z důvodu důvěrnosti omezenou povinnost poskytovat vaše osobní údaje orgánům veřejné moci, jsme povinni zabránit spáchání trestného činu a máme také povinnost oznamovat informace v oblasti prevence praní peněz a financování terorismu, Obojí v souladu s podmínkami stanovenými zákonem.

Třetími stranami mohou být také spolupracující nebo zastupující advokáti nebo advokátní kanceláře na základě smlouvy o poskytování právních služeb. Pokud dva nebo více správců společně určují účely a prostředky zpracování osobních údajů, stávají se společnými správci. Transparentním způsobem určí své příslušné odpovědnosti za plnění povinností podle GDPR (zejména pokud jde o výkon práv subjektu údajů a jejich povinnosti poskytovat informace podle článků 13 a 14 GDPR) ve formě vzájemné dohody, pokud příslušné odpovědnosti správců nejsou stanoveny právem Evropské unie nebo právem členského státu Evropské unie.

V jednotlivých případech je naše advokátní kancelář oprávněna na základě vašeho souhlasu jako subjektu údajů spolupracovat s jiným advokátem nebo advokátní kanceláří na základě dohody za účelem poskytování právních služeb, a v takových případech jsme považováni za „společné správce“. To nemá vliv na vaše právo jako subjektu údajů uplatnit svá práva podle čl. 26 odst. 3 GDPR vůči každému správci a proti každému správci, tj. proti kterémukoli ze spolupracujících advokátů nebo advokátních kanceláří.

 

Do kterých zemí předáváme vaše osobní údaje (třetí země)?

 

Jako správce údajů běžně nepředáváme vaše osobní údaje do třetích zemí mimo Evropskou unii, Evropský hospodářský prostor (EU, Island, Norsko a Lichtenštejnsko) ani mezinárodním organizacím. Nemáme ani v úmyslu předávat vaše osobní údaje do třetích zemí. Pokud je přeshraniční předávání osobních údajů do třetích zemí nezbytné, učiníme tak pouze na žádost klienta a pouze v souvislosti s poskytováním právních služeb.

Někteří smluvní partneři, jako například Google, Facebook, LinkedIn a další, mohou mít servery umístěné mimo Evropskou unii, například ve Spojených státech amerických (USA). Smluvní partneři se sídlem v USA, kteří mají přístup k osobním údajům subjektů údajů, jsou certifikováni v rámci systému Privacy Shield a jsou považováni za společnosti, které poskytují odpovídající úroveň ochrany. Tento přenos se provádí pouze při přísném dodržování ochrany osobních údajů a GDPR. Více informací je k dispozici přímo v příslušné dokumentaci o zpracování osobních údajů zveřejněné společností Meta Platforms, Inc. Jak dlouho uchováváme vaše osobní údaje

Spis právních služeb je součástí informačního systému naší advokátní kanceláře.

Doba uchovávání osobních údajů nesmí překročit účel, pro který jsou osobní údaje subjektu údajů zpracovávány. Doba uchovávání osobních údajů nesmí překročit účel, pro který jsou osobní údaje subjektu údajů zpracovávány. Při uchovávání osobních údajů se řídíme doporučeními stanovenými v usnesení č. 29/11/2011 prezidia Slovenské advokátní komory ze dne 1. prosince 2011. Slovenská advokátní komora ve svém usnesení mimo jiné stanoví postupy pro archivaci spisové dokumentace, dobu archivace vyřazených spisů a uchovávání osobních údajů. Usnesení Slovenské advokátní komory obsahuje také následující doporučení pro postupy:

  • Advokát je povinen uchovávat záznamy o příchozí a odchozí poště po dobu 10 dnů od data přijetí nebo od data odeslání posledního záznamu v záznamu (čl. 10 odst. 4).
  • Evidence spisů klientů a rejstřík klientů – evidence spisů klientů poskytuje přehled o počtu právních zastupování, která advokátní kancelář přijala, a rejstřík klientů umožňuje identifikovat číslo spisu klienta. Evidence spisů klientů a rejstřík klientů mohou být vedeny advokátem v písemné nebo elektronické podobě. Pokud advokát vede evidenci klientů a evidenci spisů klientů v elektronické podobě, na konci kalendářního roku vyhotoví tištěnou verzi za daný kalendářní rok a uchovává ji v kanceláři bez časového omezení (čl. 3 odst. 2, 3 a 5).
  • Převod dokumentace spisu do jiné advokátní kanceláře se provádí pomocí inventárního seznamu. Ten je advokátem archivován po dobu deseti let od data jeho sestavení (čl. 11 odst. 3 a 4).
  • Spisy klientů mohou být zničeny až po uplynutí lhůty pro zničení. Lhůta pro zničení spisů klientů je 10 let a běží ode dne, kdy jsou splněny všechny podmínky pro uložení spisu do archivu (čl. 12 odst. 1, 2 a 3).

V případě archivace a skartace dokumentů týkajících se klientů existují určité okolnosti, které prodlužují dobu uchovávání vašich osobních údajů a zároveň nám z pochopitelných důvodů brání ve skartaci některých dokumentů. Jedná se o:

  • Spisy klientů obsahující originály dokumentů předaných advokátovi klienty nesmějí být skartovány (článek 12 odst. 6);
  • Záznamy ve spisech klientů a rejstříky spisů klientů nesmějí být skartovány (článek 12 odst. 7);
  • Spisy klientů nebo jejich části, které je advokát povinen předložit státnímu archivu, nesmějí být zničeny (čl. 12 odst. 8).
  • Spisy klientů nesmějí být zničeny, pokud je před soudem, orgánem státní správy, orgány trestního soudnictví, Slovenská advokátní komora, která se týká obsahu spisu klienta nebo která se týká jednání nebo opomenutí advokáta při poskytování právní pomoci klientovi (článku 12 odst. 9).

Práva dotknuté osoby

Zákon o ochraně osobních údajů, nařízení GDPR a další právní předpisy přikládají velkou důležitost právům subjektu údajů. Jako subjekt údajů, jehož osobní údaje zpracovává naše advokátní kancelář, máte následující práva:

Právo odvolat souhlas se zpracováním osobních údajů – na základě vašeho souhlasu se zpracováním osobních údajů ve smyslu čl. 7 odst. 3 GDPR máte právo svůj souhlas kdykoli odvolat. Odvolání souhlasu nemá vliv na zákonnost zpracování založeného na souhlasu před jeho odvoláním. Odvolání souhlasu musí být stejně snadné jako jeho udělení, tj. svůj souhlas můžete odvolat stejným způsobem, jakým jste jej udělili, a to zasláním písemného odvolání souhlasu na adresu správce, tj. naší advokátní kanceláře.

 

Právo na informace a přístup k osobním údajům – můžete požádat správce, tj. naši advokátní kancelář, o informace o vašich osobních údajích, které zpracováváme. Podle článku 15 GDPR máte právo od nás jako správce získat přístup k vašim osobním údajům a následujícím informacím: a) účel zpracování, b) kategorie dotčených údajů, c) kategorie příjemců, d) doba, po kterou budou osobní údaje uchovávány, e) existenci práva požádat o opravu nebo výmaz osobních údajů nebo omezení zpracování, f) právo podat stížnost u dozorového úřadu, g) zdroj vašich osobních údajů. Máte také právo na informace o předávání osobních údajů do třetích zemí nebo mezinárodním organizacím a o existenci automatizovaného rozhodování, včetně profilování, informace o použitém postupu, jakož i význam a očekávané důsledky takového zpracování pro subjekt údajů.

Právo na opravu – jako subjekt údajů máte podle článku 16 GDPR právo požadovat, aby naše advokátní kancelář jako správce opravila nepřesné osobní údaje nebo doplnila neúplné osobní údaje o vás.

Právo na výmaz (právo být zapomenut) – podle článku 17 GDPR máte právo požádat naši advokátní kancelář o výmaz vašich osobních údajů. Jako správce jsme povinni bezodkladně vymazat vaše osobní údaje, pokud nastane některá z následujících okolností: a) osobní údaje již nejsou potřebné, b) odvolali jste souhlas, na jehož základě se zpracování provádí, c) jako subjekt údajů vznesete námitku proti zpracování osobních údajů ve smyslu čl. 21 odst. 1 GDPR a neexistují žádné převažující oprávněné důvody pro zpracování vašich osobních údajů, d) vaše osobní údaje byly zpracovány protiprávně, e) Vaše osobní údaje musí být vymazány, aby byla splněna zákonná povinnost.

Právo na omezení zpracování – podle čl. 18 GDPR máte právo požádat naši advokátní kancelář o omezení zpracování vašich osobních údajů v kterémkoli z následujících případů: a) pokud zpochybňujete přesnost osobních údajů, b) pokud je zpracování osobních údajů protiprávní, c) pokud naše advokátní kancelář nepotřebuje osobní údaje pro účely zpracování, ale vy je potřebujete k prokázání, výkonu nebo obhajobě svých právních nároků.

Právo na přesnost údajů – podle článku 20 GDPR máte právo získat osobní údaje, které se vás týkají a které jste poskytli naší advokátní kanceláři, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu a zároveň požádat o přenos těchto údajů jinému správci.

Právo vznést námitku – jako subjekt údajů máte podle článku 21 GDPR právo kdykoli vznést námitku proti zpracování osobních údajů naší advokátní kanceláří z důvodů týkajících se vaší konkrétní situace. Naše advokátní kancelář již nebude oprávněna zpracovávat vaše osobní údaje na základě oprávněného zájmu, pokud neprokážeme závažné oprávněné důvody pro zpracování, které převažují nad vašimi zájmy, právy a svobodami, nebo důvody pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.

Jako subjekt údajů máte právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů, které se vás týkají, pro účely přímého marketingu. Pokud vznesete námitku proti zpracování osobních údajů pro účely přímého marketingu, naše advokátní kancelář jako správce již nebude moci vaše osobní údaje pro účely přímého marketingu zpracovávat.

Pokud zpracováváme osobní údaje v rámci poskytování právních služeb, nemáte jako klient nebo jiná fyzická osoba (např. protistrana) právo vznést námitku proti takovému zpracování podle článku 22 GDPR.

Automatizované individuální rozhodování, včetně profilování – naše advokátní kancelář jako správce nepoužívá ani neprovádí automatizované individuální rozhodování ani profilování subjektu údajů. Máte však právo kdykoli vznést námitku proti zpracování osobních údajů pro účely profilování.

Právo podat stížnost u dozorového úřadu – podle článku 77 GDPR máte jako subjekt údajů právo podat stížnost u dozorového úřadu, pokud se domníváte, že zpracování osobních údajů, které se vás týkají, porušuje GDPR. Stížnost můžete podat u dozorového úřadu, kterým je Úrad na ochranu osobních údajů Slovenské republiky, se sídlem Hraničná 4826/12, 820 07 Bratislava, Slovenská republika, webové stránky: dataprotection.gov.sk, tel. číslo: +421 /2 3231 3214; e-mail: statny.dozor@pdp.gov.sk.

Máte také právo kdykoli podat stížnost Slovenské advokátní komoře.

Výše uvedená práva subjektu údajů můžete uplatnit elektronicky na naší e-mailové adrese: osco@osco.sk, nebo písemně na adrese naší advokátní kanceláře: Okenica & Co. s. r. o., Pražská 11, 811 04 Bratislava – Staré Mesto.

S odkazem na ustanovení čl. 15 odst. 4 GDPR, čl. 20 odst. 4 GDPR a ustanovení § 18 odst. 8 zákona o advokacii, podle kterého: „Advokát není povinen poskytovat informace o zpracování osobních údajů, umožnit přístup k osobním údajům nebo jejich přenositelnost podle zvláštního předpisu, pokud by to mohlo vést k porušení povinnosti mlčenlivosti advokáta podle tohoto zákona“, jsme oprávněni omezit vaše práva z důvodu zákonné povinnosti naší advokátní kanceláře.

Zásady používání a správy souborů cookie

Webové stránky naší advokátní kanceláře www.osco.sk používají soubory cookie, aby co nejlépe využily možnosti webu a přizpůsobily jej vašim požadavkům.

Co jsou soubory cookie – stručně

Soubory cookie jsou malé textové soubory složené z písmen a čísel, které zlepšují používání webových stránek při jejich návštěvě a jsou přenášeny na pevný disk vašeho zařízení. Soubory cookie nemohou skenovat váš počítač nebo jiná zařízení ani číst data v nich uložená. Soubory cookie používáme k poskytování optimálních služeb přizpůsobených požadavkům návštěvníků. Soubory cookie používané webovými stránkami naší advokátní kanceláře neshromažďují žádné osobní údaje a neidentifikují vás jako subjekt údajů.

Nastavení a kontrola souborů cookie („správa souborů cookie“)

Používání souborů cookie lze konfigurovat pomocí vašeho webového prohlížeče. Zakázáním určitých souborů cookie ztratíte například možnost ukládat předvyplněná data do formulářů nebo některé další funkce webových stránek, případně může dojít ke snížení funkčnosti webových stránek. Pokyny pro úpravu a změnu souborů cookie naleznete v sekci nápovědy každého webového prohlížeče.

Jaké soubory cookie používáme

Základní soubory cookie – jsou nezbytné pro analýzu provozu a udržování základních funkcí přijatelných pro uživatele. Tyto údaje jsou uloženy ve vašem prohlížeči, tzn. nemáme k nim přístup.

Analytické soubory cookie – slouží k normálnímu fungování a výkonu webových stránek a k zaznamenávání vašich pohybů na webových stránkách, stejně jako vašich kliknutí a vyhledávaných produktů. Analytické soubory cookie shromažďujeme také za účelem zlepšení našich služeb.

Zajišťujeme organizační a technické postupy k ochraně vašich osobních údajů a k prevenci ztráty informací a nelegálních aktivit.

Používáme:

icl_current_language – určuje jazyk webových stránek ve formátu dvoumístného jazykového kódu, např. sk
page_allow_cookie – true/false určuje, zda osoba souhlasí nebo nesouhlasí s používáním cookies.
Máte právo vznést námitku proti ukládání souborů cookie, které shromažďujeme na základě našeho oprávněného zájmu, a to zasláním e-mailu na adresu osco@osco.sk nebo písemně na adresu naší advokátní kanceláře: Okenica & Co. s. r. o., Pražská 11, 811 04 Bratislava – Staré Mesto.

Změny v zásadách ochrany osobních údajů

Naše advokátní kancelář upravuje svou politiku ochrany osobních údajů v tomto závazném vnitřním předpisu, který naše advokátní kancelář jako správce při zpracování osobních údajů subjektu údajů dodržuje a řádně plní. V důsledku legislativních změn v oblasti ochrany osobních údajů nebo změn v účelu a způsobu zpracování vašich osobních údajů je naše advokátní kancelář oprávněna harmonizovat vzniklé legislativní změny s tímto interním předpisem v nezbytném rozsahu. Ihned po nezbytném sladění tohoto dokumentu bude tento fakt oznámen zveřejněním na webových stránkách naší advokátní kanceláře.